Mikor van itt az ideje a márkafrissítésnek?

Brand újratervezése

Bővítette a közelmúltban professzionális szolgáltató cége szolgáltatási kínálatát? Részt vett egy közelmúltbeli egyesülésben? A márkád elavulttá vált? Honnan tudhatja, mikor kell különös figyelmet szentelni a márkájának?

Amikor a legtöbb ember egy vállalat márkájára gondol, általában a logó jut először eszébe. A márka újrafejlesztése azonban túlmutat egy ikon vagy szóvédjegy egyszerű újratervezésén.

Ebben a blogban áttekintük azokat a különböző forgatókönyveket, amelyek márkafrissítést vagy újratervezést igényelhetnek. A hatékony márkamenedzsment több összetevőjét is azonosíttuk, amelyeket figyelembe kell venni az út során.

Mikor van itt az ideje, hogy felülvizsgáljuk a márkaépítési folyamatot?

1. HA FÚZIÓN VAGY FELVÁSÁRLÁSON MENT KERESZTÜL

Az M&A tevékenység továbbra is élénk, és ha az Ön cége még nem vett részt egyesülésben vagy felvásárlásban, néhány versenytársa valószínűleg igen. Egyes cégek az M&A-hoz, mint alternatív toborzási eszközhöz folyamodnak a versenyképes munkaerőpiacon, és a nagyszabású komplex projektek ösztönzik a keresletet a hasonlóan nagy és sokszínű szervezetekre az igényeik kiszolgálására. A szolgáltatási portfóliók bővülése következetlen üzenetküldéshez és felhígult pozícionáláshoz vezetett. Másrészt a jól megtervezett, stratégiai összeolvadások hatalmas játékosokat hoztak létre az amúgy is zsúfolt játéktéren. A legtöbb esetben nyilvánvaló a márkaváltás szükségessége (például két különböző márkával rendelkező cég összeolvadása), de néha az újrapozicionálás szükségessége nem ilyen egyértelmű – ilyen például egy új versenyelőny megjelenése, jelentős új szolgáltatási vonal.

2. HA MEGVÁLTOZTATTA CÉGE SZOLGÁLTATÁSI KÍNÁLATÁT VAGY CÉLPIACÁT

Gyakori, hogy a professzionális szolgáltató cégek úgy bővítik szolgáltatási kínálatukat, hogy új közönségeket ölelnek fel vagy bővítik földrajzi hatókörüket. De a cég szolgáltatásainak, piacainak vagy akár működési helyének változása felhígíthatja a cég megkülönböztető tényezőit. Ritkán előfordulhat, hogy a szolgáltatásokban bekövetkezett változás jótékony hatású lehet, erősebb kezet adva egy cégnek, mivel a rosszul differenciált versenytársakkal szemben pozícionálja magát.

3.  MÁR RÉGEN ESEDÉKES

Sok professzionális szolgáltató cégnél a márkamenedzsment utólagos gondolat. Mielőtt észrevenné, nem emlékszik, mikor gondolkodott utoljára a márkapozícióján, és hogy még mindig jó úton halad-e. Célszerű 4-7 évente újraértékelni a pozícióját, és friss kutatások segítségével felmérni a piacot. Ezek a betekintések tájékoztatják a szükséges módosításokat.

Ezután nézzünk meg néhányat a sikeres márka legkritikusabb elemei közül. A márkaidentitástól a márkaígéreten át a cég személyiségéig a márka újrafejlesztése lehetőséget kínál arra, hogy ne csak a céget megkülönböztesse, hanem a márkáját olyasvalamivé alakítsa, amit az emberek láthatnak és megtapasztalhatnak. Cége márkájára úgy tekinthet, mint hírnevének és piaci láthatóságának termékére: tehát egy márka sikeres újjáépítéséhez figyelembe kell vennie a kulcsfontosságú elemeket, amelyek ebben az egyenletben szerepet játszanak.

Például a márkaidentitás a márkáját kommunikáló vizuális elemekhez, például a szlogenhez és a színekhez szól. De talán az Ön neve és logója a legemlékezetesebb.

Mi van a névben?

A professzionális szolgáltatások világában egy cég neve segíthet abban, hogy kitűnjön versenytársai közül. A jó név könnyen megjegyezhető, és nem téveszthető össze egyik versenytársával sem. A legtöbb esetben a névváltoztatás valószínűleg nem szükséges, de ha az Ön cége új, vagy megváltoztatta pozícióját, egyesülésen megy keresztül, vagy egy szerencsétlen PR-helyzetből lábadozik, akkor a névváltoztatás nagyon jól jöhet. Mielőtt azonban belevágna a névváltoztatásba, fontolja meg egy új logót vagy szlogenet, amely alátámasztja új pozícióját és személyiségét.

Engedje el logóját

A logója megfelelő? Ez tükrözi a márka személyiségét? Elavultnak tűnik? Emlékezetes? A logók újratervezése változást jelez, és a változás ijesztő dolog lehet. Az Ön logója azonban a márka egyik első olyan aspektusa, amelyet a potenciális ügyfelek valószínűleg látnak, és ismerős kapcsolati pontként szolgál a cégével kapcsolatos tapasztalataik során. Az Ön logója minden marketinges biztosítékon megjelenik, a webhelyétől kezdve a feliratokig, az ajánlatokig. A márka vizuális kifejezése azt sugallja a vásárlóknak, hogy egy cég hiteles, megalapozott és különbözik az egyébként hasonló cégektől. Ha a körülmények megkívánják a márka megváltoztatását, a logó újratervezése megéri az erőfeszítést.

Márkapozícionálás

Mitől lesz igazán sikeres egy márka, és mi emeli a versenytársak fölé? Erős pozicionálás. A márkának ki kell állnia valamiért, és a pozicionálásának három dolgot kell elérnie:

  • Másnak lenni
  • Légy koncentrált
  • Legyen releváns

A releváns, koncentrált és megkülönböztetett márka felkelti a vásárlók figyelmét, és határozott előnnyel rendelkezik a piacon. A legtöbb professzionális szolgáltató cég azzal a problémával szembesül, hogy számtalan testreszabott szolgáltatást kínálnak, amelyeket nehéz meghatározni. A pozicionálási nyilatkozat segíthet meghatározni marketingüzeneteit és az Ön által kínált szolgáltatásokat, lefordíthatja és kommunikálhatja az összetett információkat valami kézzelfoghatóbbá. De azáltal, hogy feltárja cége alapvető célját, és minden szolgáltatást ehhez az alapötlethez köt, tartós érzelmi kapcsolatot hoz létre az ügyfelekkel, amely elősegíti a növekedést, a hírnevet és a láthatóságot.

Ideje újragondolni a márkáját? Ezt lehet, hogy nem könnyű megválaszolni. Reméljük, ez a cikk legalább arra ösztönözte Önt, hogy tisztább szemmel nézzen cége márkájára. Természetesen a márkafrissítés pénz- és időbefektetést igényel. De megfelelő körülmények között ez olyan lendületet adhat, amelyre az igencsak szükség van, és arra készteti az embereket, hogy új módon gondolkodjanak a cégéről.