Mi a márkaazonosság? És hogyan lehet egy erőset létrehozni a vállalkozás számára

Valahol a márkaút során valószínűleg belebotlott a „márkaidentitás” kifejezésbe, és felhúzott egy-két szemöldöket. Talán homályos képet kapott arról, mit jelent a kifejezés; talán teljesen továbbléptél tőle.

És a természetes emberi tendencia ellenére is  erősen  javasoljuk a második lehetőség ellen, mivel az erőteljes márkaidentitás minden sikeres vállalkozás alapvető eleme.

Az erős márkaidentitás megteremtése az, ami a lélektelen ötlettől élő, lélegző entitássá változtatja vállalatát, és ennek a márkaépítési törekvéseinek kell a középpontban állnia .

Ez természetesen felveti a kérdést:

Mi a márkaazonosság?

A márka identitása lényegében az az arc, amelyet a márkája megmutat a világnak. Vállalkozásának egyetlen, következetes üzenete, amelyet újra és újra közölnek, vizuális elemek sorozatával és következetes nyelvezetével.  

Más szavakkal, a márka identitása az, ahogyan a márkája – alapvető értékeivel és küldetésével – kifejeződik.

Gondoljon a saját identitására: Hogyan fejezi ki magát?

Talán tetőtől talpig feketébe öltözöl, minden nap. Inkább tiszta zsinórokat és gombos ingeket visel, esetleg mintás srác. Egy extra fülbevaló a porcán. Jól elhelyezett tetoválások vagy finom kiemelések a hajában.

A közös nevező itt az, hogy a személyes önkifejezés gyakran a művelt vizuális ábrázolásokból ered   – olyanokból, amelyek elválasztanak más emberektől. Ez igaz a márkaidentitás megalapozására is; olyan képet mutat be a vállalatáról, amely megkülönbözteti márkáját a versenytársaktól.

A kinézet mégsem minden – az emberek beszédmódja is egyedinek azonosítja őket. Bárki meg tudja mondani, hogy a „Barátok” melyik karakterét hallaná valószínűleg, hogy „Hogy  vagy  ?” vagy melyik elismert szupermodell szól a „smize” -ről. Mindezek a szempontok hozzájárulnak az emberek megértéséhez, hogy ki vagy – és ugyanez vonatkozik a márkádra is.

Miért kell a márka identitására koncentrálni – mi a célja?

Márkanév az a pont, amikor Ön és ügyfelei találkoznak. Ez az, ami arra készteti ügyfeleit, hogy azonnal felismerjenek, és ami hűségessé válik.

Márkaépítésének lényege az, hogy sajátos képet hozzon létre az ügyfelek fejében, amikor a márkájára gondolnak. A céged megítélése minden, és az általad kialakított márkaidentitás révén kialakítja azt a felfogást, amelyet az ügyfeleknek akar.

Ezenkívül a márka identitás létrehozása meghatározza az iránymutatásokat magának a vállalatnak; tájékoztatja az előállított tartalmat, az Ön által használt dizájnt – még a futtatott események típusát is.  

Ezzel mondva – térjünk rá!

Hogyan hozhatunk létre márkaazonosságot

1. lépés: Végezzen belső / külső ellenőrzést.

Mielőtt létrehozna egy identitást, amely összekapcsolódik a közönséggel, két dolgot kell megértenie: Ki vagy és ki a közönséged. Logikusnak tűnik, igaz?

Ennek érdekében válaszoljon a következő kérdésekre:

  • Kik a kívánt ügyfelek? Milyen demográfiájuk van?
  • Milyen nyelvet használ a célközönsége?
  • Melyek az ügyfelek fájdalmai?
  • Hogyan érzékelik vásárlói jelenleg a márkáját?
  • Mely más márkákat kedvelik az ügyfelek?
  • Melyek azok az értékek, amelyek elválasztanak más cégektől? Küldetésnyilatkozata?
  • Mi a márkád személyisége?
  • Mi a márka hangja ? (Hogyan hangzik, amikor „beszél”?)
  • Milyen értéket hoz a leendő vásárlóinak?

Ezekre a kérdésekre nem csak önvizsgálat útján kell választ adni. Hozzon létre felméréseket. Fókuszcsoportok összehívása. Elemezze a versenytársakat. Minden rendelkezésre álló erőforrást felhasználva megtudhatja, kik az ügyfelei, mi készteti őket, és hogyan akarják velük beszélni.

Ezután  mérje  fel saját erősségeit és gyengeségeit. Ha problémája van a fenti kérdésekre adott saját válaszainak (azaz az ellenőrzés belső részének) megírásával , próbáljon meg létrehozni egy  Elmetérképet  – egy olyan technikát, amely segít minden ötletét szervezetten papírra juttatni.

Helyezze vállalkozásának fő gondolatát az oldal közepére, majd rajzoljon kifelé vezető „utakat” más ötletekbe, például a hangjának olyan aspektusaiba, amelyeket a márkája számára elképzel, vagy a vállalkozás által elérni kívánt célhoz. Írja le ezeket az ötleteket, amint hozzád kerülnek; Ezen ötletbörze végére tisztább képet kap arról, hogy mi áll a márkája mellett, és hogyan érheti el értékeit.

2. lépés: Határozza meg a márka személyiségét.

Egy másik fontos márkajelzés, a  márka személyisége  a márka identitásának emberi eleme.

Ahol a márka identitásod magában foglalja a márkád teljes megítélését a márkáddal kapcsolatban, a márka személyiséged fontos szempont, amely segíti az említett felfogás ápolását.

Márka személyiségének elképzelése a legegyszerűbb, ha egy valós embert ábrázol a márkáját képviseli. Hogy néz ki? Hangzik? Hogyan kommunikál a szóvivő másokkal? Okosak és szellemesek? Komoly és profi? Lehet, hogy megérintette ezeket a kérdéseket az 1. lépésben, de most itt az ideje, hogy kifejtse azokat (szójáték célja).  

Miután egyértelmű a márka személyiségének képe számodra, írd le. A hatékonyság érdekében a márka személyiségének következetesnek kell lennie – ugyanazt a hangot és üzenetet kell kiadnia a marketingkommunikáció minden formájában.

3. lépés: Készítse el a márka stratégiáját.

Ez a márka identitásod „hogyan” része. Hogyan fogja megosztani a márka történetét?

Ismét a következetesség kulcsfontosságú egy márka identitás kialakításában, amelyhez ügyfelei kapcsolatba lépnek. Emiatt itt az ideje, hogy elkészítsen egy tervet a fenti két lépés ötletbörzéjén felvetett ötletek megvalósítására. Pontosabban határozza meg:

  • Márka irányelvek.  Ezekre a szabályokra hivatkozik a vállalat, amikor magukat képviseli csatornákon keresztül, hogy érzelmi kapcsolatot teremtsen közönségével, később pedig a márka elismertségével. Stílus útmutatót, vállalati küldetést és elfogadott képeket tartalmaznak.
  • Azok a csatornák, amelyek a legjobbak a márkaépítésedhez . A közönsége egy adott közösségi médiahálózathoz érkezik? Mely eseményeken kell látni a márkádat, hogy gondolatvezérként helyezkedjenek el?
  • Tartalmi stratégia . Ez a vállalat által létrehozandó tartalom fajtáira, valamint az elfogadható márkahangra vagy nyelvre vonatkozik, amelyet a blogokban, marketing anyagokban stb.  

Az általános márka stratégia kialakítására kell törekedniük a tapasztalat, hogy egyedi, a használó emberek  a  terméket. Miután ez megtörtént ….

4. lépés: Legyen kreatív.

Ideje összehozni az egészet!

Készítse el a márka vizuális elemeit a fent vázolt márka stratégiának megfelelően. Tervezéskor ne feledje, hogy az alábbi elemek mindegyikének zökkenőmentesen kell kölcsönhatásba lépnie – mintha együtt születtek volna.

Koncentráljon a következőkre:

  • Logó  – A logód nem minden, de a márka identitásod egyetlen vizuális ábrázolása emlékezteti az ügyfeleket arra, hogy ki vagy. Más szóval, a logó az ügyfél első lépése a cég ajtaján.
  • Tagline  – Ez egy olyan jelszó, amely kíséri az emblémáját, és közöl valamit a hallgatósággal arról, hogy mit csinál a cége.  
  • Tipográfia  – ezek azok a betűtípusok, amelyek elmondják a márka történetét. Valószínűleg több betűtípust kell választania, amelyek kiegészítik egymást; próbáljon olyan  betűkészleteket párosítani  , amelyek eléggé megkülönböztethetők ahhoz, hogy a közönség meg tudja különböztetni őket, de amelyek továbbra is ugyanazt a hangulatot ábrázolják.
  • Színpaletta  – A márkához választott színeknek különböző pszichológiai hatásai lesznek a hallgatóságra, és azt szeretné, ha ez az Ön javára működne. Gondoljon azokra az érzelmekre, amelyeket különböző színek megnézésekor érez, és próbáljon olyan  színkombinációkat használni  , amelyek a márkájához kapcsolódó érzelmeket idézik elő.
  • Alakzatok  – Mindannyian éles, egyenes vonalakról vagy vidám, kerek élekről szól? 

Voálá! Márkaazonosságának hivatalosan is van személyisége, hangja és arca – mindez készen áll arra, hogy elmondja a márka történetét.  

A márkaazonosság hatékonyságának mérése

Most, hogy márkaneved teljes formát öltött, készen állsz arra, hogy elküldd a vadonban.

Idővel azonban azt tapasztalhatja, hogy nem biztos abban, hogy a márkastratégiája kitűnik-e, vagy valóban választotta-e a hangját az üzenetéhez.

Az elemzés mindig kulcsfontosságú minden stratégiában, és fontos, hogy a márkaépítés erőfeszítéseinek sikerességét mérje, miközben a márkája még fiatal, hogy szükség esetén módosítsa stratégiáját. Ezért mindig kivizsgálhatja a következőket:

  • Konvertál új ügyfeleket? Hűségesek megtartása?
  • Milyen beszélgetések generálódnak a márka körül?
  • Vállalkozása követte a márka stílus útmutatóját?
  • Melyik hozzászólásod volt elérhető? Volt-e olyan konkrét kampány, amely visszhangot keltett a követőidben?

Amint válaszol ezekre a kérdésekre, végezze el a szükséges kiigazításokat – de próbáljon meg maradni a lehető legkövetkezetesebb, és természetesen üzenet közben. Végül is nem változtatná  meg  teljes identitását egy nap alatt, igaz?