Valahol a márkaút során valószínűleg belebotlott a „márkaidentitás” kifejezésbe, és felhúzott egy-két szemöldöket. Talán homályos képet kapott arról, mit jelent a kifejezés; talán teljesen továbbléptél tőle.
És a természetes emberi tendencia ellenére is erősen javasoljuk a második lehetőség ellen, mivel az erőteljes márkaidentitás minden sikeres vállalkozás alapvető eleme.
Az erős márkaidentitás megteremtése az, ami a lélektelen ötlettől élő, lélegző entitássá változtatja vállalatát, és ennek a márkaépítési törekvéseinek kell a középpontban állnia .
Ez természetesen felveti a kérdést:
Mi a márkaazonosság?
A márka identitása lényegében az az arc, amelyet a márkája megmutat a világnak. Vállalkozásának egyetlen, következetes üzenete, amelyet újra és újra közölnek, vizuális elemek sorozatával és következetes nyelvezetével.
Más szavakkal, a márka identitása az, ahogyan a márkája – alapvető értékeivel és küldetésével – kifejeződik.
Gondoljon a saját identitására: Hogyan fejezi ki magát?
Talán tetőtől talpig feketébe öltözöl, minden nap. Inkább tiszta zsinórokat és gombos ingeket visel, esetleg mintás srác. Egy extra fülbevaló a porcán. Jól elhelyezett tetoválások vagy finom kiemelések a hajában.
A közös nevező itt az, hogy a személyes önkifejezés gyakran a művelt vizuális ábrázolásokból ered – olyanokból, amelyek elválasztanak más emberektől. Ez igaz a márkaidentitás megalapozására is; olyan képet mutat be a vállalatáról, amely megkülönbözteti márkáját a versenytársaktól.
A kinézet mégsem minden – az emberek beszédmódja is egyedinek azonosítja őket. Bárki meg tudja mondani, hogy a „Barátok” melyik karakterét hallaná valószínűleg, hogy „Hogy vagy ?” vagy melyik elismert szupermodell szól a „smize” -ről. Mindezek a szempontok hozzájárulnak az emberek megértéséhez, hogy ki vagy – és ugyanez vonatkozik a márkádra is.
Miért kell a márka identitására koncentrálni – mi a célja?
Márkanév az a pont, amikor Ön és ügyfelei találkoznak. Ez az, ami arra készteti ügyfeleit, hogy azonnal felismerjenek, és ami hűségessé válik.
Márkaépítésének lényege az, hogy sajátos képet hozzon létre az ügyfelek fejében, amikor a márkájára gondolnak. A céged megítélése minden, és az általad kialakított márkaidentitás révén kialakítja azt a felfogást, amelyet az ügyfeleknek akar.
Ezenkívül a márka identitás létrehozása meghatározza az iránymutatásokat magának a vállalatnak; tájékoztatja az előállított tartalmat, az Ön által használt dizájnt – még a futtatott események típusát is.
Ezzel mondva – térjünk rá!
Hogyan hozhatunk létre márkaazonosságot
1. lépés: Végezzen belső / külső ellenőrzést.
Mielőtt létrehozna egy identitást, amely összekapcsolódik a közönséggel, két dolgot kell megértenie: Ki vagy és ki a közönséged. Logikusnak tűnik, igaz?
Ennek érdekében válaszoljon a következő kérdésekre:
- Kik a kívánt ügyfelek? Milyen demográfiájuk van?
- Milyen nyelvet használ a célközönsége?
- Melyek az ügyfelek fájdalmai?
- Hogyan érzékelik vásárlói jelenleg a márkáját?
- Mely más márkákat kedvelik az ügyfelek?
- Melyek azok az értékek, amelyek elválasztanak más cégektől? Küldetésnyilatkozata?
- Mi a márkád személyisége?
- Mi a márka hangja ? (Hogyan hangzik, amikor „beszél”?)
- Milyen értéket hoz a leendő vásárlóinak?
Ezekre a kérdésekre nem csak önvizsgálat útján kell választ adni. Hozzon létre felméréseket. Fókuszcsoportok összehívása. Elemezze a versenytársakat. Minden rendelkezésre álló erőforrást felhasználva megtudhatja, kik az ügyfelei, mi készteti őket, és hogyan akarják velük beszélni.
Ezután mérje fel saját erősségeit és gyengeségeit. Ha problémája van a fenti kérdésekre adott saját válaszainak (azaz az ellenőrzés belső részének) megírásával , próbáljon meg létrehozni egy Elmetérképet – egy olyan technikát, amely segít minden ötletét szervezetten papírra juttatni.
Helyezze vállalkozásának fő gondolatát az oldal közepére, majd rajzoljon kifelé vezető „utakat” más ötletekbe, például a hangjának olyan aspektusaiba, amelyeket a márkája számára elképzel, vagy a vállalkozás által elérni kívánt célhoz. Írja le ezeket az ötleteket, amint hozzád kerülnek; Ezen ötletbörze végére tisztább képet kap arról, hogy mi áll a márkája mellett, és hogyan érheti el értékeit.
2. lépés: Határozza meg a márka személyiségét.
Egy másik fontos márkajelzés, a márka személyisége a márka identitásának emberi eleme.
Ahol a márka identitásod magában foglalja a márkád teljes megítélését a márkáddal kapcsolatban, a márka személyiséged fontos szempont, amely segíti az említett felfogás ápolását.
Márka személyiségének elképzelése a legegyszerűbb, ha egy valós embert ábrázol a márkáját képviseli. Hogy néz ki? Hangzik? Hogyan kommunikál a szóvivő másokkal? Okosak és szellemesek? Komoly és profi? Lehet, hogy megérintette ezeket a kérdéseket az 1. lépésben, de most itt az ideje, hogy kifejtse azokat (szójáték célja).
Miután egyértelmű a márka személyiségének képe számodra, írd le. A hatékonyság érdekében a márka személyiségének következetesnek kell lennie – ugyanazt a hangot és üzenetet kell kiadnia a marketingkommunikáció minden formájában.
3. lépés: Készítse el a márka stratégiáját.
Ez a márka identitásod „hogyan” része. Hogyan fogja megosztani a márka történetét?
Ismét a következetesség kulcsfontosságú egy márka identitás kialakításában, amelyhez ügyfelei kapcsolatba lépnek. Emiatt itt az ideje, hogy elkészítsen egy tervet a fenti két lépés ötletbörzéjén felvetett ötletek megvalósítására. Pontosabban határozza meg:
- Márka irányelvek. Ezekre a szabályokra hivatkozik a vállalat, amikor magukat képviseli csatornákon keresztül, hogy érzelmi kapcsolatot teremtsen közönségével, később pedig a márka elismertségével. Stílus útmutatót, vállalati küldetést és elfogadott képeket tartalmaznak.
- Azok a csatornák, amelyek a legjobbak a márkaépítésedhez . A közönsége egy adott közösségi médiahálózathoz érkezik? Mely eseményeken kell látni a márkádat, hogy gondolatvezérként helyezkedjenek el?
- Tartalmi stratégia . Ez a vállalat által létrehozandó tartalom fajtáira, valamint az elfogadható márkahangra vagy nyelvre vonatkozik, amelyet a blogokban, marketing anyagokban stb.
Az általános márka stratégia kialakítására kell törekedniük a tapasztalat, hogy egyedi, a használó emberek a terméket. Miután ez megtörtént ….
4. lépés: Legyen kreatív.
Ideje összehozni az egészet!
Készítse el a márka vizuális elemeit a fent vázolt márka stratégiának megfelelően. Tervezéskor ne feledje, hogy az alábbi elemek mindegyikének zökkenőmentesen kell kölcsönhatásba lépnie – mintha együtt születtek volna.
Koncentráljon a következőkre:
- Logó – A logód nem minden, de a márka identitásod egyetlen vizuális ábrázolása emlékezteti az ügyfeleket arra, hogy ki vagy. Más szóval, a logó az ügyfél első lépése a cég ajtaján.
- Tagline – Ez egy olyan jelszó, amely kíséri az emblémáját, és közöl valamit a hallgatósággal arról, hogy mit csinál a cége.
- Tipográfia – ezek azok a betűtípusok, amelyek elmondják a márka történetét. Valószínűleg több betűtípust kell választania, amelyek kiegészítik egymást; próbáljon olyan betűkészleteket párosítani , amelyek eléggé megkülönböztethetők ahhoz, hogy a közönség meg tudja különböztetni őket, de amelyek továbbra is ugyanazt a hangulatot ábrázolják.
- Színpaletta – A márkához választott színeknek különböző pszichológiai hatásai lesznek a hallgatóságra, és azt szeretné, ha ez az Ön javára működne. Gondoljon azokra az érzelmekre, amelyeket különböző színek megnézésekor érez, és próbáljon olyan színkombinációkat használni , amelyek a márkájához kapcsolódó érzelmeket idézik elő.
- Alakzatok – Mindannyian éles, egyenes vonalakról vagy vidám, kerek élekről szól?
Voálá! Márkaazonosságának hivatalosan is van személyisége, hangja és arca – mindez készen áll arra, hogy elmondja a márka történetét.
A márkaazonosság hatékonyságának mérése
Most, hogy márkaneved teljes formát öltött, készen állsz arra, hogy elküldd a vadonban.
Idővel azonban azt tapasztalhatja, hogy nem biztos abban, hogy a márkastratégiája kitűnik-e, vagy valóban választotta-e a hangját az üzenetéhez.
Az elemzés mindig kulcsfontosságú minden stratégiában, és fontos, hogy a márkaépítés erőfeszítéseinek sikerességét mérje, miközben a márkája még fiatal, hogy szükség esetén módosítsa stratégiáját. Ezért mindig kivizsgálhatja a következőket:
- Konvertál új ügyfeleket? Hűségesek megtartása?
- Milyen beszélgetések generálódnak a márka körül?
- Vállalkozása követte a márka stílus útmutatóját?
- Melyik hozzászólásod volt elérhető? Volt-e olyan konkrét kampány, amely visszhangot keltett a követőidben?
Amint válaszol ezekre a kérdésekre, végezze el a szükséges kiigazításokat – de próbáljon meg maradni a lehető legkövetkezetesebb, és természetesen üzenet közben. Végül is nem változtatná meg teljes identitását egy nap alatt, igaz?